top of page

עוגת השוקולד הכי קלה בעולם!

אימוש שלי האהובה חגגה השבוע יום הולדת והתחשק לי לקנות עבורה משהו מיוחד. כשהתייעצתי לגבי רעיון, חברה טובה שאלה אותי איזו תכונה הכי מאפיינת אותה. חשבתי על זה ונזכרתי בכל כך הרבה דברים מדליקים, זורמים ומצחיקים שהיא עשתה והתשובה היתה לי ברורה - יש לי אמא מגניבה.

הדוגמא הטובה ביותר לכך היא אותה פעם בה היא הצטרפה לדייט שלי ושל ירח חיי, בתחילת הקשר שלנו. היינו בדיוק בעיצומו של הדייט החמישי שלנו וישבנו לתומנו בבית קפה שכונתי וחמוד ליד הבית שלי. לפתע, אימוש שלי התקשרה ואמרה בקול "תמים" במיוחד "שהיא במקרה בסביבה" "ושאולי תקפוץ לומר שלום" "אם לא מפריע לנו". עכשיו, אמא שלי, סופר אינטליגנטית וסופר מבינה עניין. היה לה ברור שאני לא ארצה שהיא תבוא, לא בגלל שלי אכפת (ההיפך, נורא רציתי שהיא תכיר אותו) אלא שלא ארצה להביך את ירח חיי. עניתי לה שאין מצב ושהיא גזורה בשכל, והיא אמרה שהיה שווה לנסות וכמובן התגלגלה מצחוק.

להפתעת שתינו, ירח חיי אמר פתאום שאין לו בעיה שהיא תבוא ו"שזה יהיה אפילו נחמד". הבטתי בו במבט שכולו תימהון וניסיתי לעכל את התפנית המפתיעה בעלילה, בעוד היא קפצה מיד על המציאה, זרקה "נתראה" וניתקה. חצי שעה אחרי, הוד מגניבותה כבר ישבה איתנו בשולחן. אחרי חילופי "נעים מאוד", "נעים גם לי" היא אמרה בחצי קריצה "אני לא רוצה להיות גלגל חמישי בפגישה שלכם" (אמין, אמא, אמין), ו"באתי רק לומר היי" (עוד שקר מוחלט). לשמחתי ירח חיי התעקש מיד להזמין לה שתיה (משת"פ!) והוא והיא מיד נשאבו לתוך פטפוט עליז ואין סופי משל היו חברים טובים עוד מימי הפלמ"ח.

הבטתי בהם בחיוך מהצד.

מהר מאוד היה ברור מי הגלגל החמישי בדייט הזה. אני, כמובן :-)

 

בנוסף למתנה, החלטתי להכין עבורה גם עוגת יום הולדת. חיפשתי מתכון שיהיה קל לתפעול ומתאים להריונית בשבוע 14 המרגישה עייפה במיוחד בכל רגע נתון של היממה. חיפשתי ומצאתי! המתכון באדיבות דודה מרים שלי והאמת שאין לי מושג היכן היא איתרה את האוצר הנ"ל.

בקיצור, מומלץ.

עוגת שוקולד טעימה וקלה במיוחד:

מצרכים:

1 כוס סוכר

¾ כוס שמן

4 ביצים

1 כוס קמח תופח

1 כוס שוקולית

½ קצפת צמחית ריצ'

3 כפות מים

אופן ההכנה:

מערבבים היטב הכל יחד בקערה ומכניסים לתנור שחומם ל-175 מעלות, ל-20 דקות (תלוי בתנור).

מערבבים הכל

מכניסים לתנור

מוציאים ומצננים

לציפוי שוקולד:

1 חבילת שוקולד מריר

½ קצפת צמחית ריצ'

להמיס על אש נמוכה את השוקולד ואת הריצ' ולשפוך על העוגה.

לציפוי קצפת:

½ קצפת צמחית ריצ'

1 אינסטנט פודינג וניל

½ כוס מים

להקציף הכל יחד ולמרוח מעל העוגה.

התוצאה הסופית שיצאה לי :-)

יש לכם שאלות על העוגה? רוצים להשאיל את אימוש שלי? את דודה מרים?

כתבו לי פה ואשמח לענות.

הכי פופולארים
מה עוד אסור לכם להחמיץ?
bottom of page