top of page

שבוע 13-15: חוקי ההריון שאת חייבת להכיר!

הריון, היום אני מבינה, זה לא פיקניק. לא שחלילה אני מתלוננת אבל אני בהחלט באה בטענות. לא מספיק שגם ככה התקופה הזאת היא אחת המאתגרות לגוף האישה, לנפשה השיגעונית ולבעלה ה"אתה-לא-מבין-כלום-הלוואי-והיית-במקומי-והיית-מרגיש-מה-זה-תמות-הכל-באשמתך!", מפילים עלינו גם אין ספור הוראות, הנחיות, נורמות וחוקים מעיקים ומגבילים. איגדתי כמה מהם:

1. כדורים ומיד! – שלום אישה יקרה, גילית שאת בהריון? נהדר! שבי בנוחות, הכיני את העט והתחילי לכתוב כי דקה אחרי שהרופא יאמר לך את מילות הקסם "מזל טוב, את בהריון", המשך דבריו יהיה מונולוג שלם, מהיר ולא ברור, המסביר לך איזה כדורים את צריכה לקחת, מתי, היכן וכיצד. טעון שיפור: אם כבר קרה הנס והצלחת להבין חצי ממה שהרופא אמר, ברוב המקרים הוא "ישכח" להסביר לך את ה"למה". קחי את עצמך בידיים והפסיקי להיות קטנונית, זה באמת מאוד מיותר להבין למה את צריכה לקחת 87 סוגים שונים של כדורים בכל יום.

"את לא באמת צריכה להבין למה את לוקחת 87 סוגי כדורים ביום" צילום: PEXELS

2. חוק הבדיקות - ראי חוק מס' 1, רק עם המילה בדיקות במקום כדורים. את אומנם עדיין לא עיכלת שאת בהריון, אבל הוא כבר הספיק להוציא לך הפניות לבדיקות של שבוע 35 שנראה לך עכשיו הזוי ורחוק כמו הגוף שפעם היה לך. טעון שיפור: גם פה, אני אשמח להבין למה דוקרים אותי כל שני וחמישי, דוחפים לי דברים, ממשמשים לי את הבטן בכל הזדמנות ובאופן כללי איך קרה שקופת החולים הפכה להיות בית שני עבורי.

3. אסור לאכול סושי - מילא הבדיקות. ניחא הבחילות. אבל אסור סושי?! למה אלוהים? למההההההההההההההההההההההההה??? טעון שיפור: ???Haven’t the Jewish woman suffered enough

"אסור סושי?!?! למה אלוהים? למההההה???" צילום: PEXELS

4. אסור לספר מוקדם מידי, עדיף לא לספר מאוחר מידי - אוקי, אני מבינה. עדיף לא לספר לכל העולם ואישתו שאת בהריון כל עוד את בתחומי ההריון הטרי והחשש להפלה טבעית חס-וחלילה-שום-בצל-מלח-מים-טפו-טפו-טפו-חמסה-חמסה-שלא נדע, קיים. זה נכון. אף אחת לא רוצה להתחיל להסביר הסברים מיותרים אם החס והחלילה, טפו-טפו-טפו, קרה. שלא נדע. אבל! מצד שני, לא צריך גם להיסחף ולספר כשאת כבר בחודש שמיני ומתחילה לתכנן את הברית לעולל שלך. אני אישית מכירה מישהי שירדה למחתרת, המירה את דתה, הלכה בסמטאות חשוכות בלבד, ענתה רק לשיחה מזוהה וניתקה קשר עם כל הסובבים אותה עד שסיפרה על דבר הריונה. טעון שיפור: ראבק, אישה, את בהריון! תשמרי על האנרגיה שלך לדברים אקוטיים יותר.

"תסתמו אנשים. פשוט תסתמו" צילום: PEXELS

5. תזונה, שתיה ונפש – תאכלי הרבה ירקות. ומוצרי חלב. שלא תעזי לאכול הרבה מוצרי חלב, מוצרי חלב זה לא בריא. תאכלי כלללל מה שמתחשק לך, זה הזמן. תשימי לב למה שאת אוכלת. אל תאכלי שטויות. תאכלי יוגורט. אל תאכלי בוטנים, זה יעשה לעובר אלרגיה. תאכלי כבד, יש בזה המון ברזל. תשתי מים. הרבה מים. לפחות 2 ליטר ביום. תנוחי. תיהי פעילה, שלא תתנווני. תעשי פעילות גופנית. אל תעשי פעילות גופנית, זה אסור לאישה במצבך. תשתי הרבה מים. תיהי רגועה. אל תתעצבני. אל תיהי במתח, אסור להיות במתח בהריון, זה מזיק לעובר. תשתי הרבה מים. תטוסי לטייל, תגנבי קצת חו"ל לפני הלידה, אחרי זה, את יודעת, לא יהיה לך זמן. מה פתאום?! אל תטוסי. אסור. זה מסוכן. למה להכניס ראש בריא למיטה חולה סתם?! תשתי הרבה מים. טעון שיפור: תסתמו אנשים. פשוט תסתמו.

ולמרות כל הנאמר מעלה, אני עדיין אעשה כל מה שצריך כדי לדאוג להריון שלי. מחר למשל, יש לי בדיקה סופר חשובה. סקירת מערכות ראשונה. צריך - אני שם. השמועה אומרת שזו אחת הבדיקות היותר מרגשות שיש במהלך ההריון, אז אני אפילו מחכה בציפייה.

את הבדיקה עושה רופא באמצעות אולטרסאונד כשהמטרה היא לעבור על כל איברי העובר כדי לשלול מומים ולוודא שהכל תקין ושהעובר מתפתח כמו שצריך. הבדיקה נעשית בבטן (אם יש לך מזל ולרופא ישנה גישה לכל איברי העובר) או באופן ווגינאלי (אם אין לך מזל ונדפקת). בהנחה שהכל יתברר כתקין ונפשך תהיה רגועה, את ואישך תוכלו לראות בפעם הראשונה איך העובר המתוק שלכם נראה. אגב, ישנם רופאים עם מכשור תלת מימדי מגניב המראה ממש את פני העובר.

אז נכון, יש המון חוקים. ולכל אחד יש המלצות, תובנות ורשמים. צריך להקפיד על האוכל, על שתייה מרובה, על בדיקות, לקיחת כדורים, לא להיות במתח, לא לעשות פעילות גופנית אסורה ועוד. הכל מעצבן, לא נוח, יש צרבות, בחילות, הקאות ושלל תופעות לא נעימות.

כל התלאות יהיו שוות את זה אם אני אשמע שהכל בסדר אצל העובר שלי.

אהוב שלי, ניפגש מחר.

חיבבת? אהבת? ציחקקת לעצמך בלב?

לכל מי שרוצה המלצה על הרופא שלי, כתבו לי פה ואשמח לענות :-)

*כל המידע הוא מניסיוני האישי בלבד ואינו מתיימר להיות/להחליף ייעוץ רפואי בשום צורה.

 

ברברת הריון:

  • שבוע: 15

  • משקל: 64

  • תסמינים ותופעות: הג'ינס האהוב עלי לא נסגר! הו, האימה!

  • חשקים מיוחדים: רצון עז לאכול סושי, לעשן ולשתות אלכוהול. כל מה שאסור כמובן. Damn.

  • בדיקות מיוחדות: בדיקת סקירת מערכות ראשונה. מתבצעת בשבוע 14-16. זו אחת מהבדיקות הכי חשובות בהריון מאחר והיא יכולה להשפיע על קבלת ההחלטות שלך. מטרת הבדיקה היא לאתר פגמים בעובר בשלב המוקדם יחסית הזה. לא תרצי ללכת לרופא העלול "לפספס" משהו אותו חס וחלילה יאתרו לך בשלב מתקדם מידי של ההריון (אני מכירה מישהי כזאת. עצוב). בגדול, השאיפה שלך כהריונית היסטרית ולחוצה זה לשמוע בסוף הבדיקה את מילות הקסם "הכל תקין, ניפגש בסקירה הבאה". לדעתי, לבדיקה זו כדאי ללכת לרופא המומחה בתחומו עליו המליצו לך בפה מלא, גם אם הוא פרטי ואינו עובד עם קופת החולים. אני ערכתי סקר גדול עד שהחלטתי למי אלך.

הכי פופולארים
מה עוד אסור לכם להחמיץ?
bottom of page