top of page

שבוע 23-26: טפשת הריון זה גאוני!

טפשת הריון

הוא בהה בי במבט המום, נבוך ולא מבין.

הוא הסתכל ימינה לעבר הר הבלונים שנערם בפינה, הסתכל שמאלה לעבר העוגה המושקעת שהביטה בו במעין עליזות צבעונית ואז חזר, הביט בי ואמר: "תודה מאמי, אבל יום ההולדת שלי רק בעוד שבוע".

כן, כך נפתח סיפורנו הפעם, במסגרת "הפינה הקבועה של טפשת ההריון של דבורי הקטנה". עוד פאדיחה שעשיתי, עוד משהו המצטרף ל-469 הדברים ששכחתי לעשות למרות שדקה לפני זכרתי שצריך. זה מצטרף גם לשם חברתי ב-20 השנים האחרונות שפתאום שכחתי, לעוגה ששרפתי בתנור ועוד לא מעט דברים שאולי בעתיד יצחיקו אותי אך כרגע גורמים לי לרצות לקבור את עצמי תחת בלטה קרובה.

להגנתי ייאמר שטפשת הריון היא לא מושג שנשים הריוניות המציאו על מנת להצדיק דביליות ושכחה, אלא אמת מדעית המסבירה למה ואיך זה קורה. בקצרה – מסתבר שמוח האישה עובר המון שינויים בזמן ההריון והלידה. חלק מהאזורים בו גדלים, חלק מהפעילות המוחית משתנה. כל זה קורה עקב עלייה משמעותית בהורמונים מאחר ובתקופה זאת מציפים את המוח פי 15 ולעיתים פי 40 כמויות של אסטרוגן, פרוגסטרון ואוקסיטוצין. עלייה כזאת של הורמונים יכולה לגרום למצבים של שכחה, טשטוש, פיזור נפש, רגישות יתר, חוסר יכולת להתרכז והתנהלות חסרת היגיון.

"תודה מאמי, אבל יום ההולדת שלי רק בעוד שבוע. פאדיחה." צילום: PEXELS

החלק המפתיע הוא שכל הטוב הנפלא הזה, בו אנו זוכות להיות סתומות מהרגיל, קורה לנו למען מטרה חיובית - כדי להעצים את הקשר בין האם לתינוק. מסתבר, שבזכות ההורמונים המשוקצים הללו תשתפר היכולת שלי כאם טרייה להבין את הצרכים וההתנהגות של הבייבי החדש ובזכותם אצליח להתמודד עם מבול החרדות והפחדים שאין ספק שהוא יביא עימו. תכל'ס, שווה לבלבל יום הולדת ולעשות מעצמי צחוק, לא?

מבחינתי, בקרב בין מוח פעיל ומושלם ובין להיות אמא טובה יותר ברור מה מנצח.

כנסי הריון

בנוסף לכל ההיערכות הטבעית הזאת של הגוף לקראת בוא הנסיך, גיליתי שאפשר להיערך בעוד צורה - לצבור מידע. כששמעתי שאפשר להגיע לאירוע מאורגן בו אקבל כיבוד, מידע על ההריון ועל הלידה המתקרבת, וכבונוס, אצא עם מתנות קפצתי משמחה. היפותטית כמובן.

"האינטרס שלך הוא להגיע הריונית ושמנמנה על מנת לשמוע הרצאות ולקבל מתנות" צילום: Librestock

הידעתן? רוב בתי החולים הגדולים בארץ עורכים כנסי הריון ולידה. לכל כנס נערכת הרשמה מראש והוא מתקיים במשך 3 שעות בממוצע. אינטרס בית החולים לקיים אירועים אלו הוא בכדי לפרסם את עצמו כמקום פוטנציאלי ללידה, שעליה הוא מרוויח כסף. האינטרס שלך הוא להגיע הריונית ושמנמנה על מנת לשמוע הרצאות ולקבל מתנות.

זה נשמע טוב אז יצאתי לבדוק. להלן הממצאים מהשטח, לאחר ביקור ב-2 כנסים, בהלימה למודעה הגנרית שרובם מפרסמים:

 

"המרכז הרפואי X מזמין אותך להפנינג הריון!

יום שישי , תאריך שקר כלשהו, בשעה 8:00 - בסינימה סיטי/אודיטוריום/מתחם גדול כלשהו

כנס הריון ולידה של ביה"ח X, מותאם במיוחד עבורך!

בכנס תפגשי את הצוות הרפואי של ביה"ח (תרגום: יהיו 4 הרצאות שונות, מתוכן 2 מיותרות של בכירים בבית החולים שרק רוצים להראות כמה חשובים הם ולחפור לך ועוד 2 הרצאות מעניינות בנושאים הקשורים ללידה), תוכלי לשמוע הרצאות מיוחדות על התקופה המרגשת בחייך (תרגום: תשמחי לגלות שאת לא עוף מוזר, שאת נורמלית ושכולן חוות את התסמינים ההזויים שאת מרגישה וגורמים לך לחוש כחייזר), תיהני משלל מתנות ופינוקים מהמותגים הגדולים בעולם ההיריון והתינוקות (תרגום: תקבלי מוצץ, ערכה עם 2 חיתולים, דוגמית של מגבונים, דוגמית של משחת החתלה והמוני עלונים המפרסמים שלל מוצרים לתינוק), תתפנקי עם כיבוד קל ושתיה חמה (תרגום: לפני האירוע יהיה בופה של בורקסים קרים, ירקות חתוכים, פירות, קפה ומיץ), ואולי אף תזכי בפרסים שווים, ביניהם עגלה לתינוק! (תרגום: את תשבי בקהל, תתפללי לאלוהים ותסבירי לו כמה את רוצה את העגלה שמגרילים, הלב שלך ידפוק, את תרגישי בבטן מעין התרגשות מעורבת בלחץ כי הנה יש סיכוי שבפעם הראשונה בחייך יקראו בשמך וסוף סוף אולי תזכי במשהו כי בכל זאת, את בהריון וזאת תקופה מיוחדת מכל הבחינות. טעות. את כמובן תשמעי שכורזים שם של איזו בת זנונים אחרת שאשכרה קיבלה עגלה חדשה. ינעל העולם).

נשמח לראותכן, גם עם בני הזוג :)"

 

"אני לא מאמינה שלא זכיתי. ינעל העולם" צילום: האינסטגרם שלי dvorivainer

אז מצד אחד, זה לא שיוצאים משם עם אוצר קסום ומתנות מופלאות (חוץ מבת הזנונים שזכתה בעגלה. טפו). מצד שני, זה נחמד וגורם לך להרגיש שעשית משהו בתקופה הארוכה הזאת של ההריון שעיקרה המתנה. אני אומרת, תקפצי לאכול איזה בורקס קר, מה יכול להיות רע?

חיבבת? אהבת? ציחקקת לעצמך בלב?

יש לכן שאלות? כתבו לי פה ואשמח לענות :-)

*כל המידע הוא מניסיוני האישי בלבד ואינו מתיימר להיות/להחליף ייעוץ רפואי בשום צורה.

 

ברברת הריון:

  • שבוע: 26

  • משקל: 71.2

  • תסמינים ותופעות: בלבול, שכחה, יכולת ריכוז של זבוב וזיכרון של דג.

  • חשקים מיוחדים: צ'יפס. צ'יפס. צ'יפס. צ'יפס. צ'יפס. צ'יפס. רק אלוהים יעזור, צ'יפס.

  • בדיקות מיוחדות: בדיקת העמסת סוכר (50 גר'). הבדיקה מתבצעת בקופת חולים בין שבוע 24-28 במטרה לבדוק סכרת הריון. שלב 1: את עושה בדיקת דם. שלב 2: את שותה כוס גדולה ובה 50 גרם סוכר מומס. שלב 3: אחרי שעה את עושה בדיקת דם נוספת. עדות מהשטח: הבדיקה לא כזאת דוחה כמו שעושים אותה. המלצה חמה: תביאי איתך לימון ותסחטי אותו לתוך כוס הבדיקה, כך תרגישי שאת פשוט שותה לימונדה מתוקה. מאוד :-)

הכי פופולארים
מה עוד אסור לכם להחמיץ?
bottom of page